פיגוע תופת בטורקיה • שלושה ישראלים נרצחו ו-11 נפצעו

"אנשי הקונסוליה הישראלית עוברים בין בתי החולים השונים וגם נציגי הקהילה היהודית מגיעים ומנסים לסייע"
שלמה ריזל, בנצי לייזרוביץ 2 Comment on פיגוע תופת בטורקיה • שלושה ישראלים נרצחו ו-11 נפצעו

שלושה ישראלים נרצחו ועוד 11 נפצעו בפיגוע התאבדות ברחוב התיירותי אסתקלאל בלב איסטנבול שבטורקיה • משלחות מד"א וזק"א יצאו הערב לטורקיה • הותר לפרסום שם אחת הנרצחות: שמחה דמרי, בת 60 מדימונה

"אנשי הקונסוליה הישראלית עוברים בין בתי החולים השונים וגם נציגי הקהילה היהודית מגיעים ומנסים לסייע"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הטרור מכה בטורקיה: על פי דיווחים של כלי תקשורת בטורקיה, שלושה ישראלים נרצחו ו11 ישראלים נפצעו הבוקר (שבת) בפיגוע התאבדות ברחוב התיירותי אסתקלאל בלב איסטנבול שבטורקיה.

מלבד הישראלים נרצחו גם שני בני אדם נוספים ו-6 ישראלים עדיין מוגדרים מנותקי קשר.

בשעה האחרונה הותר לפרסום שם אחת הנרצחות הישראליות: שמחה דמרי, בת 60 מדימונה, הותירה שלושה בנים ובת, וכן נכדים. בעלה אבי נפצע בפיגוע באורח בינוני.

כבר אמש הוזהרו חברי הקהילה היהודית באיסטנבול מחשש לפיגוע והקהילה היהודית שלחה לפני שבת אימייל מיוחד לחבריה ולפיו אין סכנה או אזהרה מיוחדת אך שוטטות ברחובות היא על אחריותם בלבד.

עם הידיעה על הפיגוע הבוקר, הם נדרשו לפנות מיידית את בית הכנסת המרכזי בעיר והם עזבו אותו בשלשות ובהדרגה כדי שלא לעורר תשומת לב.

לאחר הערכת מצב עם כלל הגורמים הרלוונטיים במד"א משלחת של מד"א טסה במטרה לסייע בהחזרתם ארצה של הפצועים הישראלים באיסטנבול. המשלחת המיוחדת של מד"א וחברת "פספורט קארד", בשיתוף משרד החוץ, המריאה בשני מטוסים מנתב"ג, כמו"כ, נציגים של משרד החוץ מבקרים בארבעת בתי החולים השונים שאליהם פונו התיירים שנפצעו בפיגוע.

גם משלחת של ארגון זק"א יצאה הערב לטורקיה למקום הפיגוע, המשלחת תעסוק בכבודם של ההרוגים ובאיסוף הממצאים להביאם לקבר ישראל בהקדם.

קודם לכן הצהרים, קיים משרד החוץ דיון חירום עם כלל הגורמים בחדר המצב, וגם מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים וכי נתניהו הורה לתגבר בכוח אדם את הקונסוליה הישראלית באיסטנבול, והנחה להשיב לארץ את הישראלים שנפצעו בפיגוע.

אחד הפצועים הישראלים, דוד כליפא, כתב ברשת החברתית: "לכל יקיריי שדואגים, מצטער שלא יכול לענות לכם. נעמה ואני פצועים קל ומטופלים. שאר חברי הקבוצה מפוזרים בארבעה בתי חולים. אנא התפללו איתנו לשלומם".

ישראלי ששוהה כעת בטורקיה סיפר כי "אני כאן ליד בית חולים במרכז איסנטבול, קרוב לזירת הפיגוע. יש כמה פצועים בבית חולים הזה ועוד פצועים שפזורים באיסטנבול", לדבריו, "אנשי הקונסוליה הישראלית עוברים בין בתי החולים השונים וגם נציגי הקהילה היהודית מגיעים ומנסים לסייע".

הקונסוליה הגרמנית באיסטנבול, המרוחקת כ-500 מטרים מהמקום שבו אירע הפיגוע – נסגרה יחד עם בית ספר גרמני באיסטנבול והשגרירות הגרמנית באנקרה בעקבות מידע מודיעיני על איום טרור נגד השליחים הגרמנים לטורקיה.

שר החוץ של גרמניה, פפרנק ולטר שטיינמאיר הודיע כבר ביום חמישי כי "קיבלנו מידע ממוקד מאוד לגבי הכנות לפיגוע נגד נציגויות גרמניה בטורקיה. לכן, החלטתי לסגור את השגרירות באנקרה, הקונסוליה באיסטנבול ובתי ספר גרמניים בשתי הערים. זהו צעד מניעה הכרחי להגנת אזרחי גרמניה".



2 תגובות

מיין תגובות